تبلیغات
دنیا یا آخرت - خواب من
 

 
خواب من
در خواب شیطان را دیدم ولی جرات گفتن   أعوذ بالله من الشیطان الرجیم را نداشتم آخه شیطان یکی از کسانی بود که من می شناختم و رفته بود بالا نشسته بود و صحبت می کرد و همه نشسته بودند پای صحبت او
 فردای اون روز یک جلسه ای بزرگی بود من خوابم یادم رفته بود وسط جلسه ایشان سه بار اسم من رو آورد من دچار دلهره شدم چون خوابم یادم امد به ناچار گفتم هر طور شده باید بلند شم و صحبت کنم سراپا فلج شده بودم خدایا چرا اینطوری شدم صدام می لرزید همه به من نگاه می کردند چند ثانیه ای به این صورت بود خداوند کمک کرد کمکم مسلط شدم
 بد شد که نتونستم خوب جواب بدم ولی همین اندازه  هم خوب بود چون با اون خواب و این مساله ......

از این ایمانم به خدا پناه می برم خدایا کمکم کن .

====
چند ماه بعد کلاهبرداری صورت گرفت که در مجموعه همین فردی بود که در خواب دیده بودم حدود 26میلیارد




به هنگام تلاوت قرآن‏
در این آیه شریفه روى سخن را به پیامبر گرامى صلى الله علیه وآله مى‏كند و بدین وسیله به مردم او مى‏آموزد كه چگونه قرآن شریف را تلاوت كنند و به هنگام آغاز تلاوت چگونه از شرارت شیطان رانده شده به خدا پناه برند:
فَإِذا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطانِ الرَّجِیمِ 
هان اى محمد صلى الله علیه وآله! هر گاه آهنگ تلاوت قرآن نمودى، از شرارت شیطان كه مطرود بارگاه خداست به خدا پناه بر! 
این آیه شریفه بسان آن آیه‏اى است كه مى‏فرماید: اذا قمتم الى الصّلوة فاغسلوا وجوهكم...(228)
هنگامى كه براى نماز به پا خاستید چهره‏ها را بشویید...
واژه «استعاذه» به مفهوم پناه جستن است و منظور این است كه فرد فروترى از مقام بالاترى بخواهد كه او را در برابر وسوسه و شرارت دشمن پناه دهد و از او دفاع كند؛ و این كار با نهایت خضوع و فروتنى همراه است، و در آیه شریفه منظور این است كه به هنگام تلاوت قرآن از وسوسه‏هاى شیطان به خدا پناه ببرید تا شما را از لغزش و گناه مصون دارد.
یادآورى مى‏گردد كه این پناه‏جویى و پناه‏خواهى به هنگام تلاوت قرآن و پیش از آغاز آن و نیز در آغاز نمازها كارى پسندیده و مطلوب است، امّا واجب نیست.

در ادامه سخن در این مورد مى‏فرماید:
إِنَّهُ لَیْسَ لَهُ سُلْطانٌ عَلَى الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَلى‏ رَبِّهِمْ یَتَوَكَّلُونَ 
شیطان بر آن كسانى كه به خدا ایمان مى‏آورند و بر پرودگارشان توكّل و اعتماد مى‏نمایند چیرگى و سلطه‏اى ندارد و نمى‏تواند آنان را بر كفر و بیداد وادارد.
«قتاده» مى‏گوید: منظور این است كه شیطان نسبت به وسوسه‏هایى كه بذرش را مى‏پاشد و به گناهانى كه برمى‏انگیزد هیچ دلیل و برهانى ندارد.
إِنَّما سُلْطانُهُ عَلَى الَّذِینَ یَتَوَلَّوْنَهُ وَ الَّذِینَ هُمْ بِهِ مُشْرِكُونَ 
او تنها بر كسى چیرگى و سلطه دارد كه فرمان او را گردن نهاده و با پذیرش سرپرستى و سررشته‏دارى و گمراهگرى او، از وسوسه‏ها و اغواگرى‏هایش پیروى مى‏كنند، و به همین جهت به خدا شرك مى‏ورزند.
 ما برای خداوندیم وقتیكه فرمانروایی اش بر زمین و زمان را نادیده نگیریم و طغیان نكنیم تا زمین و زمان را برای خویشتن حفظ كنیم و این وسوسه ی شیطان است كه آنچنان زمانِ ما را به تصاحب زمین مشغول كند كه زمین، تمام زمان ما را تصاحب كند و وای به حالمان است اگر به یاد نیاوریم كه خداوند این زمان را فرصتی قرار داد تا خودمان را از زمین بكَنیم و به عرش او برسانیم و در اینحال است كه طبیعت هستی، گریبان ذاتمان را خواهد گرفت زیرا كه طبیعت بر مبنای قوانین الهی جاری است و نه قانونی كه ما برایش مصوب كنیم و از او بخواهیم كه دست از اقدامات ضد بشری اش در مجازات دشمنان خدا بردارد
در کدام سوره ی قرآن آمده است که اعوذ بالله من الشیطان الرجیم را باید قبل از بسم الله الرحمن الرحیم گفت؟
پاسخ اجمالی
یکی از آداب تلاوت قرآن که در قرآن و روایات آمده است گفتن"  اعوذ بالله من الشیطان الرجیم" قبل از تلاوت قرآن است حتی باید آنرا قبل از "بسم الله الرحمن الرحیم " گفت به این دلیل که "بسم الله الرحمن الرحیم "جزء قرآن است. البته این پناه بردن نباید محدود به لفظ و سخن باشد بلکه باید در اعماق روح و جان نفوذ کند و در تمام مدت تلاوت این حالت حفظ شود.
پاسخ تفصیلی
در اسلام همه چیز نیاز به برنامه دارد مخصوصا بهره‏گیرى از کتاب بزرگى همچون قرآن، به همین دلیل در خود قرآن براى تلاوت و بهره‏گیرى از این آیات آداب و شرائطى بیان شده است که عبارت است از:
1- تماس گرفتن با خطوط قرآن باید توام با طهارت و وضو باشد. قرآن مى‏فرماید: قرآن را جز پاکان لمس نمى‏کنند." [1]
این تعبیر ممکن است هم اشاره به پاکیزگى ظاهرى باشد، و هم اشاره به این که درک مفاهیم و محتواى این آیات تنها براى کسانى میسر است که از رذائل اخلاقى پاک اند، یعنی انسان باید از صفات زشتى که بر دیده حقیقت بین او پرده مى‏افکند، دور باشد تا از مشاهده جمال حق و حقایق قرآن محروم نگردد.
2-- قرآن را باید به صورت" ترتیل" تلاوت کرد، یعنى شمرده، و توام با تفکر.[2]
3- به هنگام آغاز تلاوت قرآن باید از شیطان رجیم و رانده شده درگاه حق، به خدا پناه برد، چنان که در آیات فوق خواندیم"هنگامى که قرآن مى‏خوانى، از شرّ شیطان مطرود، به خدا پناه بر! [3]
در روایتى از امام صادق (ع) مى‏خوانیم که در پاسخ این سؤال که چگونه این دستور را عمل کنیم؟ و چه بگوئیم؟ فرمود بگو:"استعیذ بالسمیع العلیم من الشیطان الرجیم‏"
و در روایت دیگرى مى‏خوانیم که امام به هنگام تلاوت سوره حمد فرمود: "اعوذ باللَّه السمیع العلیم من الشیطان الرجیم، و اعوذ باللَّه ان یحضرون" یعنی:" به خداوند شنوا و دانا از شیطان رجیم پناه مى‏برم، و هم به او پناه مى‏برم از اینکه نزد من حضور یابند"!
اما اینکه در هنگام تلاوت قرآن، گفتن "اعوذ بالله من الشیطان الرجیم" باید قبل از "بسم الله الرحمن الرحیم "باشد به این دلیل است که "بسم الله الرحمن الرحیم "جزء قرآن است از این رو باید قبل از ورود به متن قرآن باشد.
همچنین در روایتی آمده است که اولین چیزی که جبرئیل در باره قرآن به پیامبر اکرم (ص) گفت این بود: ای محمد بگو: "أَسْتَعِیذُ بِالسَّمِیعِ الْعَلِیمِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ" سپس گفت بگو: " بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ".[4]
البته این پناه بردن نباید محدود به لفظ و سخن باشد بلکه باید در اعماق روح و جان نفوذ کند به گونه‏اى که انسان هنگام تلاوت قرآن از خوهاى شیطانى جدا گردد، و به صفات الهى نزدیک شود، تا موانع فهم کلام حق از محیط فکر او برخیزد و جمال دلاراى حقیقت را بدرستى ببیند.[5]
بنا بر این پناه بردن به خدا از شیطان هم در آغاز تلاوت قرآن لازم است و هم در تمام مدت تلاوت هر چند به زبان نباشد.
 
[1] - واقعه، 56: لا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ.
[2] - مزمل ،4: وَ رَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِیلًا.
[3]-نحل،98، فَإِذا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطانِ الرَّجیمِ
[4]-  مستدرک‏الوسائل ج : 4 ص : 265- 4، الشَّیْخُ أَبُو الْفُتُوحِ الرَّازِیُّ فِی تَفْسِیرِهِ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ‏قَالَ أَوَّلُ آیَةٍ نَزَلَتْ أَوْ أَوَّلُ مَا قَالَهُ جَبْرَئِیلُ لِرَسُولِ اللَّهِ ص فِی أَمْرِ الْقُرْآنِ أَنْ قَالَ لَهُ یَا مُحَمَّدُ قُلْ أَسْتَعِیذُ بِالسَّمِیعِ الْعَلِیمِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ ثُمَّ قَالَ قُلْ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ‏.
[5]- تفسیر نمونه، ج‏11، ص:401 و402.


::
:: مرتبط با: خوابهای من ,
نویسنده : علی قربان
تاریخ : دوشنبه 4 شهریور 1392
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
Foot Issues سه شنبه 10 مرداد 1396 05:54 ق.ظ
Just wish to say your article is as astounding. The clearness
in your post is simply excellent and i can assume you are an expert on this
subject. Well with your permission let me to grab your feed to keep updated with forthcoming
post. Thanks a million and please continue the enjoyable work.
BHW یکشنبه 27 فروردین 1396 02:49 ب.ظ
Hi! I'm at work browsing your blog from my new apple iphone!

Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts!
Carry on the superb work!
BHW دوشنبه 21 فروردین 1396 04:28 ب.ظ
Howdy this is somewhat of off topic but I was wondering if blogs
use WYSIWYG editors or if you have to manually code
with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding know-how so I
wanted to get guidance from someone with experience.
Any help would be enormously appreciated!
manicure چهارشنبه 16 فروردین 1396 08:27 ق.ظ
Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the book in it or something.
I think that you could do with some pics to drive the
message home a little bit, but other than that, this is fantastic blog.
A great read. I will definitely be back.
manicure یکشنبه 13 فروردین 1396 07:21 ب.ظ
Hi everyone, it's my first visit at this web site, and paragraph is truly fruitful for me,
keep up posting such posts.
رمز و راه ثروتمند شدن دوشنبه 4 شهریور 1392 06:30 ب.ظ
سلام دوست عزیز برای پول درآوردن شاید روشهای زیادی را امتحان کرده باشی ولی اگه میخوای رمز و راز ثروتمند شدن را بدونی روی لینک کلیک کن http://www.datasell.ir/3852-best/bilioner.php
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر